skip to Main Content

Overzichtelijke opbergkasten voor op kantoor

Op een kantoor werkt tegenwoordig iedereen met een computer. Toch worden er ook nog heel erg veel kantoorbenodigdheden gebruikt om handmatig te schrijven, geprinte teksten te markeren, bladzijden bij elkaar te houden, enzovoort. Met name personeel dat veel telefonische contacten heeft zal nog regelmatig gebruik maken van een notitie boekje om aantekeningen op te maken.

Het gaat hierbij vooral om kleine kantoorbenodigdheden welke nogal snel overal rondzwerven wanneer er geen overzichtelijke opbergplek is. Dit geldt voor de bureaus van de personeelsleden evenals voor de voorraadkast van deze spullen.

Een goed geordende voorraadkast zal tevens het misbruik maken van deze kantoorspullen tegenwerken. Op het moment dat het materiaal netjes op stapeltjes gesorteerd ligt, waardoor duidelijk zichtbaar is hoe groot de voorraad is, zal een medewerker minder snel geneigd zijn om er meerdere tegelijk te mee te nemen voor eventueel privégebruik. Een notitieboekje of pen wordt door veel kantoormedewerkers als secundaire arbeidsvoorwaarden gezien. Het is erg gemakkelijk om een aantal van deze kleine artikelen ongezien mee naar huis te nemen. Wanneer de voorraad ineens heel erg hard slinkt, is de kans groot dat dit opgemerkt wordt.

Als op het bureau alles goed overzichtelijk opgeborgen kan worden zullen er minder spullen zoek raken. Daarnaast kost het minder zoektijd voor het personeel wanneer niet alle kleine spullen overal op het bureau rondslingeren. Het is ook veel beter voor de concentratie van de medewerkers om aan een opgeruimd bureau te werken.

Om een voorraadkast en een bureaula ordelijk te maken is het wenselijk om een onderverdeling te maken van kleine vakken voor de verschillende attributen. Hiervoor is het gemakkelijk om een systeem te kopen. Net zoals het voor de inrichting van een bedrijfsauto gebruikelijk is om het te voorzien van een overzichtelijk vakken systeem, is dit bij kantoorkasten ook een ideaal systeem. Voor bedrijfsauto’s zijn er gespecialiseerde bedrijven zoals https://www.worksystem.nl/ waar je een dergelijk opbergsysteem op maat kunt laten maken. Zo kun je voor de indeling van kantoorartikelen ook kiezen voor maatwerk. Dit is een investering die zich door zijn vele voordelen op allerlei gebieden zal terugbetalen.

Het zoekraken van een pen, een markeerstift of een Post-It lijkt een onbeduidend verlies. Er gaat echter op jaarbasis schrikbarend veel geld verloren door verkwisting van dit soort kleine kantoorbenodigdheden. Dit maakt dat het goed bijhouden van deze voorraden en het op een juiste manier gebruiken van deze spullen zeker de moeite waard is.

This Post Has 0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back To Top